LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Hiroszima, moja miłość 8,29 28
2 Zeszłego roku w Marienbadzie 7,70 10
Krótkometrażowe:
Noc i mgła 7,67 3
1. L'Année dernière à Marienbad
2. Hiroshima mon amour
3. Nuit et brouillard
4. La Guerre est finie
5. Providence
6. Mon oncle d'Amérique
7. Guernica
8. Coeurs
9. Je t'aime, je t'aime
10. Stavisky...
11. On connait la chanson
12. Les Statues meurent aussi
13. Muriel ou Le temps d'un retour
14. Les Herbes folles
15. Pas sur la bouche
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Hiroszima, moja miłość (1959) 8,09 45
2 Zeszłego roku w Marienbadzie (1961) 7,83 24
3 Szalone trawy (2009) 5,43 7
Krótkometrażowe:
Noc i mgła (1955) 7,71 14
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Hiroszima, moja miłość (1959) 8,31 65
2 Zeszłego roku w Marienbadzie (1961) 8,00 48
3 Opatrzność (1977) 7,88 8
4 Wujaszek z Ameryki (1980) 7,38 8
5 Kocham cię, kocham cię (1968) 6,75 8
6 Wojna się skończyła (1966) 6,57 7
7 Znamy tę piosenkę (1997) 6,38 8
8 Szalone trawy (2009) 5,20 10
9 Stavisky... (1974) 4,86 7
10 Jeszcze nic nie widzieliście (2012) 4,89 9
Krótkometrażowe:
Noc i mgła (1955) 8,00 34
Posągi też umierają (1953) 7,27 11
Guernica (1950) 6,57 7
1 - Zeszłego roku w Marienbadzie - 10
2 - Smoking/No Smoking - 7
3 - Wojna się skończyła - 6
4 - Znamy te piosenkę - 6
5 - Stavisky - 5
1 - Zeszłego roku w Marienbadzie - 10
2 - Hiroszima, moja miłość - 7
3 - Palić/Nie palić - 7
4 - Prywatne lęki w miejscach publicznych - 7
5 - Szalone trawy - 6
6 - Wojna się skończyła - 6
7 - Znamy tę piosenkę - 6
8 - Wujaszek z Ameryki - 6
9 - Tylko nie w usta - 6
10 - Melodramat - 6
11 - Kocham cię, kocham cię - 5
12 - Opatrzność - 5
13 - Muriel - 5
14 - Stavisky - 4
15 - Jeszcze nic nie widzieliście - 3
1. L'année dernière à Marienbad - 8/10
2. Hiroshima, mon amour - 7+/10
3. La guerre est finie - 5/10
4. Providence - 5/10
1. Zeszłego roku w Marienbardzie 10/10
2. Hiroszima, moja miłość 8/10
3. Noc i mgła 7/10
4. Opatrzność 5/10
W tym roku udało mi się wreszcie domknąć filmografię Resnais (zostało mi jeszcze kilka krótkich metraży, ale nie są one aż tak istotne dla jego twórczości). Byłem przede wszystkim zaskoczony, jak dobrze oglądało mi się jego późniejsze filmy - z reguły znane są tylko Hiroszima i Marienbad, choć jest to dosyć niesprawiedliwe, gdyż do końca zachował naturę eksperymentatora i większość jego filmów jest niezmiernie interesująca pod względem formalnym. Większość twórców Nowej Fali jest dosyć nierówna (zwłaszcza Godard), ale Resnais trzyma poziom. :)
1) Hiroszima, moja miłość - 10
2) Zeszłego roku w Marienbadzie - 10
3) Mój wujaszek z Ameryki - 10 (najbardziej niedoceniony film, wyjątkowe połączenie edukacyjnego dokumentu naukowego z fabułą, co tworzy paradoksalnie poetycki, trochę surrealistyczny efekt)
4) Miłość aż po śmierć - 9
5) Opatrzność - 9
6) Znamy tę piosenkę - 9
7) Jeszcze nic nie widzieliście - 9
8) Melodramat - 9
9) Życie jest powieścią - 9
10) Kocham cię, kocham cię - 9
11) Wojna się skończyła - 8
12) Muriel - 8
13) Palić/nie palić - 8
14) Chcę wracać do domu - 7
15) Prywatne lęki w miejscach publicznych - 7
16) Szalone trawy - 7
17) Życie Rileya - 6
18) Stavisky - 5
19) Tylko nie w usta - 3
Krótkie metraże (bez ocen poza numerem jeden):
1) Noc i mgła - 10
2) Cała pamięć świata
3) Guernica
4) Posągi też umierają
5) Van Gogh
6) Gauguin
7) Śpiew styrenu